Cel kampanii społecznej
Romowie w Polsce to mniejszość społeczna, napotykająca problemy związane z integracją. Postrzegana przez innych obywateli przez pryzmat stereotypów, uprzedzeń i strachu. Kampania społeczna „Jedni z wielu” realizowana jest, aby zmienić negatywne postawy i umożliwić Romom z województwa dolnośląskiego (2012-2013), małopolskiego, śląskiego i opolskiego (2014-2015) pełną integrację społeczną, rozwój zawodowy i harmonijne współżycie ze społecznością lokalną.
Idea kampanii
Siłą nośną kampanii społecznej jest album i wystawy fotografii autorstwa Chada Evansa Wyatta, który swoim obiektywem uwiecznił Romów z całej Polski, piastujących w naszym społeczeństwie poważane funkcje. Bohaterowie jego zdjęć, autentyczne postaci,
są jednocześnie bohaterami kampanii społecznej i reprezentują sobą wartości, które propagujemy działaniami promocyjnymi.
Komunikacja w obrębie kampanii
W warstwie wizualnej przedstawiamy bohaterów kampanii na przyciemnionym, poszarzałym, wyblakłym tle, które symbolizuje uprzedzenia, z jakimi spotyka się codziennie mniejszość romska. W centralnej części projektów graficznych wydobywamy bohaterów – tak jakby wyszli z dotychczasowego, społecznego ukrycia. Pokazujemy metaforyczną drogę od ukrycia do ujawnienia. Od anonimowości do podmiotowości. Od negatywnego postrzegania Romów w społeczeństwie do pozytywnego.
W warstwie kolorystycznej koncepcja oparta jest na kolorze czarnym i odcieniach szarości oraz na kolorze żółtym. Żółć jest kolorem symbolizującym wykluczenie
(stosowana w dziejach do znakowania społecznych, etnicznych i religijnych grup poddawanych wykluczeniu).
- ukrycie → ujawnienie
- anonimowość → podmiotowość
- negatywne → pozytywne
Kanały komunikacji
W kampanii społecznej wykorzystaliśmy:
- – Internet (kampania typu display, social media i in.).
- – Outdoor (m.in. billboardy, plakaty).
- – Radio (spoty radiowe w stacjach lokalnych).
- – Prasę (inserty, artykuły sponsorowane, plakaty).
- – Inne (gadżety promocyjne, koszulki, torby, ulotki, katalog wystawy, kalendarze, album fotograficzny, album podsumowujący kampanię, murale)
Wydarzenia towarzyszące
Głównymi wydarzeniami w ramach kampanii społecznej „Jedni z wielu” są:
- – Wystawy fotografii Chada Evansa Wyatta: Kraków, Tarnów, Bytom, Zabrze, Kędzierzyn-Koźle i Opole (2014-2015), a także Wrocław, Wałbrzych, Legnica, Głogów, Kłodzko i Świebodzice (2012-2013)
- – Konferencja
- – Album fotografii Chada Evansa Wyatta Więcej